یکشنبه, 30 دی 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

نظرات جالب چند زایر نسبت به خدمات اجرایی حج و زیارت/در بازدید سرزده مسئولان حج و زیارت از یک هتل چه گذشت؟

1393
0
نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج تمتع، به صورت سرزده، یکی از هتل های محل استقرار زایران ایرانی در مکه را بازدید کردند که با نظرات جالب برخی زایران روبرو شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ زایران ساکن در هتل کدی تاور 2 مکه مکرمه، ظهر روز پنجشنبه 17 خرداد ماه بدون اعلام قبلی با مسئولان حج و زیارت کشور که به صورت سرزده به هتل آنها مراجعه کرده بودند روبرو شدند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ، آقای سید عباس حسینی و تنی چند دست اندرکاران حج تمتع امسال با اشتیاق در کنار زایران حاضر شدند تا شنونده صحبت ها، نظرات و مشکلات آنها باشند.
مسئولان حج و زیارت در کنار زایران حضور یافتند تا بگویند که خادم، همدل و همراه آنها در مسیر این عملیات عظیم هستند و در لحظه لحظه های این موسم نورانی به رضایت آنها می اندیشند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و دست اندکاران اجرایی با گوش جان طی مدت زمان 2 ساعت به سخنان زایران توجه کرده و به تبیین شرایط موجود پرداختند.
مسئولان حج و زیارت در این دیدار به تبیین شرایط اسکان در هتل های عربستان، ظرفیت اسکان برای هر نفر، توجه به آسایش زایران، وضعیت آسانسورهای هتل های مکه و مدینه، مدت زمان حضور در سرزمین وحی، تغذیه و تدارکات ، طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه های متمرکز، گروههای قیمتی کاروان ها و .... پرداختند.
رییس سازمان حج و زیارت در مواجهه با سوالات پرشمار زایران گفت: در موضوع تغذیه زایران به ذائقه همه افراد توجه می شود ضمن اینکه کارشناسان تغذیه و کارشناسان طب سنتی نیز پیش از نهایی شدن برنامه غذایی در این خصوص نظرات لازم را ارایه می دهند.
وی در خصوص کیفیت غذا گفت: اولویت ما بهداشت و سلامت زایران کشورمان می باشد بنابراین طبخ غذا چون در هتل ها امکان پذیر نمی باشد در آشپزخانه های متمرکز و با نظارت کاملا بهداشتی انجام می گیرد که چند ساعت پیش از سرو غذا با هیترهای برقی به هتل ها برده می شود که شاید این فرایند تهیه تا ارسال و سرو کمی طولانی باشد و از کیفیت غذا مقدار اندکی کاسته شود اما مهم بحث بهداشت غذا است که بحمدالله شرایط خوبی را شاهد هستیم.
در ادامه این بازدید تنی چند از بانوان از خدمات اجرایی که به نحو شایسته ای به زایران ایرانی ارایه می شود تقدیر کردند و به دست اندرکاران حج و زیارت خداقوت گفتند.
چند بانویی که از کاروان استان تهران به سرزمین وحی آمده اند گفتند که در خصوص شرایط بسیار سخت ارایه خدمات اجرایی اعم از طبخ ، تهیه تدارکات، حمل و نقل و ..... آشنا هستند و نقاط قوت را پررنگ تر می بینند.
اما یکی از زایرانی که از تنکابن به سرزمین وحی آمده است می گوید:غذا، اتوبوس هایی که به حرم می رود، هتل و همه چیز اینجا خوب است.
وی می گوید: مگر ما چقدر دنبال غذا خوردن یا استراحت در هتل یا سوار شدن بر خودروی لوکس هستیم؟ مگر آمده ایم دنبال هوای نفس و یا بازارگردی ؟ بهتر است از فضایی که برای ما فراهم شده استفاده کنیم . از مسئولان هم بابت تلاش هایی که می کنند تشکر می کنیم.
نقطه نظرات این زایر را همشهریان او از تنکابن هم صحه گذاشته و از تمامی تلاش ها تشکر کرده و جمیع اقدامات اجرایی را شایسته دانستند.
برخی از زایران نیز خدمات اجرایی در مکه مکرمه را بهتر از خدمات مدینه عنوان کردند و خواستار بهبود شرایط اسکان در مدینه شدند که مسئولان در خصوص شرایط کمبود هتلی در شهر پیامبر(ص) توضیحاتی را ارایه کردند.
آقای نادر کریم نژاد مدیر مجموعه هتل کدی تاور2 توضیحاتی را در خصوص این هتل ارایه کرد و گفت: این هتل دارای 2600 نفر ظرفیت می باشد که تا کنون 2100 نفر زایر از استانهای تهران، البرز، مازندران، لرستان، قم، تبریز، خوزستان و فارس در آن اسکان یافته اند و طی روزهای آینده ظرفیت آن تکمیل خواهد شد.
جمعی از زایران در پایان این دیدار از دست اندرکاران حج و زیارت با ذکر صلوات تشکر کرده و برای آنها در طول موسم دعای خیر نمودند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.