دوشنبه, 26 شهریور 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

پایان عملیات انتقال زایران ایرانی به عربستان/همه زایران در مکه مستقر می شوند

381
0
عملیات انتقال زایران کشورمان به سرزمین وحی شامگاه دوشنبه 21 خرداد ماه با پرواز آخرین هواپیما به مقصد جده پایان یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با انتقال آخرین گروه زایران ایرانی به سرزمین وحی ، عملیات اعزام و انتقال حجاج و عوامل ایرانی حج تمتع 1403 به کشور عربستان پایان یافت.
با عنایت الهی و تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران و دستگاههای همکار تمامی زایران و عوامل ، به سلامت به کشور عربستان انتقال یافتند و در حال حاضر در سرزمین وحی حضور دارند.
نخستین پرواز زایران ایرانی بامداد 24 اردیبهشت ماه از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مدینه منوره انجام گرفت و آخرین پرواز نیز شامگاه دوشنبه از ترمینال سلام به فرودگاه جده انجام پذیرفت.
220 پرواز از کشورمان به فرودگاه مدینه و 159 پرواز نیز به فرودگاه جده انجام گرفت که جمعا 379 پرواز به کشور عربستان انجام پذیرفت.
طی این بازه زمانی 365 کاروان مدینه قبل و 258 کاروان مدینه بعد وارد کشور عربستان شدند که تمامی کاروانهای مدینه قبل بعد از حضور 5 روزه در شهر پیامبر (ص) با قطار سریع السیر به مکه منتقل گردیدند؛ قرار است روند انتقال زایران مدینه بعد نیز با قطار انجام بگیرد.
در حال حاضر نیز فقط تعداد معدودی از کاروان ها در مدینه حضور دارند و اکثریت کاروان ها به مکه مکرمه رسیده و در این شهر اسکان یافته اند.
شهر مدینه منوره نیز تا پایان وقت روز سه شنبه از زایران کشورمان خالی می شود و تمامی زوار ایرانی در مکه حضور خواهند یافت و آماده حضور در مشاعر مقدسه می شوند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.