دوشنبه, 26 شهریور 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

حضور زایران درمشاعر مقدسه ،ثمره تمامی تلاش های یک ساله اخیر/حال و هوای زایران‌ در عرفات مطلوب است+تصاویر

454
0
مدیر عملیات حج تمتع با بیان اینکه به لطف خدا وضعیت زایران در عرفات مطلوب می باشد گفت که حضور شکوهمند و معنوی زایران ثمره یکسال تلاش دست اندرکاران می‌باشد..
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ آقای غلامرضا رضایی با اشاره به عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ گفت: به لطف خدا روز گذشته مصادف با هشتم ذی الحجه ، ابتدا برادران وخواهران اهل سنت در یوم الترویه برابر رویه همه ساله به منا منتقل شدند سپس خواهران و برادران شیعه نیز بر اساس زمانبندی تعیین شده و با اتوبوس های حمل و نقل ترددی به عرفات انتقال یافتند که این فرایند تا آخرین وقت روز هشتم ذی الحجه پایان یافت.
وی افزود : با برنامه ریزی و هماهنگی بعمل آمده با رعایت دستورالعمل ها و قوانین و مقررات ابلاغی ، عملیات روان و خوبی را در روز نخست شاهد بودیم .
به گفته رضایی ، در بامداد نهمین روز از ذی الحجه نیز زایران اهل سنت که در یوم الترویه به منا انتقال یافته بودند به عرفات منتقل شده اند و این مرحله هم به خوبی پایان یافت.
وی درباره اهمیت حضور زایران در مشاعر مقدسه گفت: ثمره آنچه طی یکسال اخیر توسط کارگزاران ، دست اندرکاران و مدیران سازمان حج وزیارت برنامه ریزی شده را امروز در عرفات و سپس در مشعر و منا می‌توان مشاهده کرد.
رضایی افزود: زایرانی که سالها چشم انتظار چنین اردوی عبادی ومعنوی بوده اند با وقوف و بیتوته در مشاعر مقدسه و سپس طواف و سایر اعمال، با ادای تکلیف دینی، حج تمتع خود را کامل و ودر واقع محصول زحمات خود را خواهند چشید
وی با بیان اینکه خادمان حجاج به صورت شبانه روزی در خدمت زایران هستند گفت: حج حاجیان با حضور در عرفه و وقوف در این مکان مقدس معنا می یابد. با وقوف در مشعر الحرام بیتوته در منا و و طواف و سایر اعمال عبادی این حج کامل می شود.
رضایی تصریح کرد: حال خوب در عرفات با آرامش و تفکر در اسرار حج به دست می آید و در عرفات گناهان مانند برگ پائیزی درختان بر زمین می ریزد و روح و جان انسان جلا می یابد و آسمانی می شود
وی افزود : وقتی در عرفات ازکنار خیمه حجاج عبور می کنیم و آرامش و رضایت را ملاحظه می نماییم ، خدا را سپاسگزار شده و سجده شکر بجا می آوریم. کارگزاران و خادمان چون پروانه دور حجاج می گردند تا میهمانان خدا با آرامش به عبادت بپردازند
مدیرعملیات حج تمتع وضعیت زایران در صحرای عرفات را مناسب توصیف کرد و گفت: برنامه های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کاروان ها برقرار است ؛ ضمن اینکه سعی شده تا شرایط چادرهای عرفات و امکانات آن و همچنین وضعیت بهداشتی به نسبت سنوات قبل بهبود یابد و بحمدالله با برنامه ریزی های صورت گرفته وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.
به گفته وی ،شرایط بهداشتی و درمانی نیز با توجه به حضور پزشکان در کاروان ها، راه اندازی درمانگاه صحرایی در مکاتب ۹گانه و همچنین راه اندازی بیمارستان صحرایی از سوی مرکز پزشکی حج وزیارت مناسب است که به غیر از این خدمات ، وزارت صحه کشور میزبان نیز در صورت نیاز محل مراجعه حجاج می باشد.
رضایی در پایان تاکید کرد : به زایران عزیز توصیه می کنیم در این ساعات باقیمانده که ساعات طلایی محسوب می شود از فضای معنوی و عرفانی عرفات استفاده کنند .

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.