دوشنبه, 26 شهریور 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

زمزمه های دعای عرفه در صحرای عرفات طنین انداز شد +تصاویر

5698
0

دهها هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام درسرزمین عرفات دعای عرفه را عاشقانه زمزمه کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از عرفات ، مراسم دعای روحبخش عرفه در صحرای عرفات با حضورپرشور زائران بیت الله الحرام بعد ازظهرامروز(شنبه 26 خرداد) در فضایی معنوی در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.
دراین مراسم که حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ، نمایندگان بیوت مراجع عظام ، سفیر و سرکنسول کشورمان در ریاض و جده، رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی حضور داشتند ابتدا وحید براتی از قاریان کاروان قرآنی نور آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه زائران ایرانی دعای عرفه امام حسین (ع) را با نوای حاج امیر عارف و حجت الاسلام میرزا محمدی در فضایی آکنده از معنویت زمزمه کرده وبه مناجات و دعا با معبود خویش پرداختند.
مراسم دعای عرفه که همان وداع امام حسین (ع) با حج است همچنین دردیگرچادرهای زائران ایرانی در سرزمین عرفات به صورت خودجوش برگزار‌شد.
در مراسم چادر بعثه مقام معظم رهبری همچنین حاج مهدی سلحشور و حاج سید محمود علوی از مداحان اهل بیت به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداختند و با هر اشاره ذاکران به بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت سیدالشهداء و قمر منیر بنی هاشم(علیهما الاسلام) و حضرت حجت؛ امیرالحاج اعظم (عج) ، اشك از ديده‏ها روان شد و جمعيت یک صدا «الهى العفو» را زیرلب زمزمه کرد.
درپایان مراسم نیزحجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همنوا با ذکر یا رب یا رب زائران دلسوخته ، برای برآورده شدن خواسته هایشان، فرج آقا امام زمان (عج) ، سربلندی مسلمانان و نجات مردم غزه از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و طول عمر مقام معظم رهبری دعا کرد.
مراسم دعای عرفه پیش ازغروب آفتاب تمام ‌شد و زائران برای رفتن به مشعر الحرام آماده می شوند.
امسال بیش از یک و نیم میلیون زائر خارجی درسرزمین وحی حضور دارند و امروزهرکدام درگوشه‌ای ازسرزمین عرفات ، به مناجات و دعا پرداختند. کوه رحمت یا جبل‌الرحمه از شب گذشته محل تجمع هزاران نفر از زائران بود ، همان‌جایی که گفته می‌شود حضرت آدم به گناهش معترف شد و خداوند او را بخشید، کوهی که امام حسین (ع) در کنارش دعای وداع با حج را خواند و رهسپار کربلا شد.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.