یکشنبه, 30 دی 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

چرا حمل و نقل ترددی اهمیت دارد / فرایند عملیات ترددی در حج 1403 چگونه شکل گرفت+تصاویر

1241
0
مسئول عملیات حمل و نقل ترددی در حج تمتع 1403 گفت: روند اجرایی عملیات حمل و نقل ترددی در حج تمتع 1403 مطابق دستورالعمل ها، زمانبندی ها و برنامه ریزی ها پیش رفت به گونه ای که کمترین آسیب را در این بخش شاهد بودیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ عملیات حمل و نقل ترددی یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های مربوط به نقل و انتقال زایران در مشاعر مقدسه می باشد که در چندین مرحله انجام می گیرد و اگر در روند آن ساعتی خلل یا تعویق صورت گیرد ، این عملیات با تاخیر و نابسامانی صورت می گیرد و بیشترین آسیب آن به زایران وارد می آید.
در این فرایند که باید مطابق دستورالعمل ها و قوانین مربوطه انجام گیرد، نظم و ساماندهی یکی از شاخص های اساسی به شمار می رود .
در حج تمتع امسال عملیات حمل و نقل ترددی با کمترین کاستی پیش رفت که می توان عملکرد همه نیروهای این واحد را مناسب ارزیابی کرد و این موفقیت در این حوزه مرهون تلاش های همه دست اندرکاران ستاد و نیروهای خدوم حمل و نقل ترددی می باشد.
آقای اکبر رضایی مسئول واحد حمل و نقل ترددی درباره اقدامات صورت گرفته گفت: در حوزه حمل و نقل ترددی با توجه به اهمیت مو ضوع، برنامه ریزی ها را از قبل تشرف و اعزام حجاج با آموزش نیروها و ارتباط دوسویه آغاز کردیم.
وی افزود: تدارک لازم در بخش های مختلف از جمله چینش خیام و ترکیب مکاتب در مشاعر، آموزش نیروهای مرتبط ، نشست با بخش های مرتبط حوزه فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، تشکیل جلسه وبیناری با راهنمایان در مرحله مقدماتی و سایر برنامه ریزی ها آغاز شد و این روند در عربستان نیز با ورود نیروها ادامه پیدا کرد.
رضایی تصریح کرد: پس از ورود نیروها به عربستان ، جلسات آموزشی میدانی و تئوری نیز مورد توجه قرار گرفت و برای تمامی نیروهای واحد راهنمایان آموزشی های میدانی هر منطقه انجام گرفت؛ حدود 17 جلسه آموزشی میدانی و 11 جلسه تئوری به منظور آشنایی نیروهای عملیات حمل و نقل ترددی با محیط و ابلاغ کلیات و همچنین لزوم رعایت دستورالعمل ها در این فرایند مورد تاکید قرار گرفت.
وی ادامه داد: همزمان با نشست ها و آموزش های میدانی و تئوری ، نشست های دست اندرکاران ستاد و دست اندرکاران کشور میزبان و شرکت ها بابت عملیات حمل و نقل ترددی در حدود 8 جلسه مورد اهتمام قررار گرفت و هماهنگی های لازم به منظور تسهیل در انتقال حجاج به مشاعر مقدسه انجام شد.
مسئول حمل و نقل ترددی در حج تمتع 1403 تصریح کرد: با وجود محدودیت های زمانی برای انتقال حجاج به مشاعر مقدسه ، در مقایسه با سنوات گذشته با همکاری همه بخش های مختلف از جمله مدیران مجموعه ،مدیران کاروان ، راهنمایان و سایر نیروهای ستادی موفق شدیم مطابق برنامه های از قبل پیش بینی شده و رعایت زمانبندی ها، عملیات انتقال حجاج به مشاعر و سپس بازگشت آنها به مکه را با نهایت آرامش و در قالب برنامه ریزی ها انجام دهیم.
وی افزود: به حول و قوه الهی و با تلاش همه دست اندرکاران و نیروهای واحد حمل نقل ترددی، از نخستین مرحله عملیات در صبح روز هشتم ذی الحجه (یوم الترویه) تا ظهر روز دوازدهم که عملیات بازگشت حجاج از منا به مکه، توانستیم مطابق برنامه ریزی ها اقدام نماییم و رضایت مندی حئداکثری زایران را در این حوزه شاهد بوده ایم.
رضایی در خصوص تعداد نیروها و اتوبوس ها گفت: تعداد در مراحل مختلف متفاوت بوده است اما میانگین 670 نفر نیرو در این زمینه فعالیت داشته اند؛ همچنین 602 دستگاه اتوبوس نیز بکار گیری شد.




اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.