واحد پشتیبانی یکی از بخش های مهم ستاد می باشد که خدمات آن نه تنها به زایران بلکه مستقیما به نیروهای ستادی و مجموعه ها نیز بازمی گردد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ واحد پشتیبانی در عملیات حج تمتع اقدامات بسیاری را مدنظر قرار می دهد که بخشی از این اقدامات درون ستادی و بخشی مربو ط به حجاج می باشد که در این خصوص نیز ستاد مکه مکرمه عملکرد خود را به منصه ظهور رسانده است.
عبدالحسین عاشوریان مسئول واحد پشتیبانی ستاد مکه مکرمه در عملیات حج تمتع 1403درباره بخشی از اقدامات صورت گرفته گفت: پیگیری اشیای مفقوده ،پیگیری امورات بیمه درمان و حضور نماینده بیمه به صورت مداوم در مناطق در طول هفته و پرداخت ایاب و ذهاب بیماران و ارائه برگه ادامه درمان در ایران در صورت نیاز ، پیگیری خسارتهای زائرین طبق دستورعمل تنظیمی بیمه، انجام کلیه امورات مربوط به متوفیان و اعزام به ایران و یا دفن وخاکسپاری در مکه مکرمه بخشی از اقدامات مربوط به پیگیری امور زایران می باشد.
وی افزود: برخی اقدامات نیز مربوط به ستاد و مجموعه ها طی قبل و طول موسم می باشد که شامل؛ انتقال کلیه اموال از انبار به ستاد ونظارت بر توزیع آنها بین واحدهای مستقر در ستاد، برنامه ریزی جهت اسکان اعضای ستاد مکه، تامین امکانات مورد نیاز و تجهیز واحدهای مستقر در ستاد،برنامه ریزی و هماهنگی و تهیه بلیط برای اعضاء ستاد و مجموعه ها جهت اعزام به مدینه منوره و فرودگاه جده جهت انتقال به ایران،انجام کلیه امورات پشتیبانی و حمل ونقل اعضاء ستادی و تجهیز ستادهای مستقر در عرفات و منا در ایام تشریق، پیش بینی و هماهنگی اسکان اعضای ستاد، پیش بینی بلیط رفت و بازگشت اعضای ستاد و .... می باشد.
وی درباره نوآوری های صورت گرفته اظهار کرد: یکی از مهمترین ابتکارات و نوآوری ها که در سالهای گذشته نیز بدان توجه شده بود و در حج تمتع امسال نیز از سوی واحد پشتیبانی اجرایی شد ، بحث سالنی کردن ستاد بود که توانستیم با تجمیع واحد های پشتیبانی و تغذیه و تدارکات در یک سالن ، برای چند اتاق صرفه جویی صورت گیرد و این صرفه جویی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران به کار بسته شود.
وی با اشاره به اینکه ۹نفر در این واحد به فعالیت مستمر می پردازند، ابراز امیدواری کرد که اقدامات صورت گرفته موجب توانمندی ستاد مکه و از طرفی در نهایت به خدمت رسانی هرچه مطلوب تر منتج شود.