یکشنبه, 18 شهریور 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

دانستنی هایی در خصوص اسکان در سرزمین وحی؛ قسمت دوم-اسکان زایران در مدینه

3683
0
اسکان زایران کشورمان در سرزمین وحی یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان ذیربط می باشد تا شرایط مناسبی را برای زایران ایرانی فراهم آورند؛ زایران نیز باید به نکاتی که به اطلاع آنها می رسد اهتمام ویژه ای داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ موضوع اسکان یکی از مهمترین بخش هایی می باشد که دست اندرکاران اجرایی به آن توجه ویژه ای دارند.
قرارداد با هتل ها نیز طی یک فرایند مشخص انجام می گیرد که در این خصوص نیز رقابت زیادی میان کشورهای حاضر در موسم وجود دارد.
سازمان حج و زیارت نیز کیفیت ، قیمت مناسب و سایر موارد مهم برای اسکان را در نظر می گیرد تا زایران با کمترین دغدغه به اعمال مناسک بپرازند.
اما برخی نکات علیرغم تلاش های مستمر و شبانه روزی دست اندرکاران اجرایی از چشم بسیاری افراد مغفول می ماند که ذکر برخی از آنها ضروری می باشد؛
**کیفیت هتل های مدینه منوره و چرایی تفاوت آن با مکه مکرمه
بسیاری افراد این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند که چرا کیفیت هتل های مدینه منوره از هتل های مکه مکرمه تا حدودی پایین تر است که باید گفت؛
*بدلیل بازسازی هتل ها در مدینه منوره و به ویژه منطقه مرکزی و تخریب هتل های این شهر در طی سالهای اخیر و جایگزین نشدن هتل های جدید (تاکنون)، محدودیت های اسکان در هتلهای این شهر دیده می شود و تنوع کافی در انتخاب هتل ها وجود ندارد.
*سعی شده تمامی هتل های زایران ایرانی مدینه اعم از زایران «مدینه قبل» و «مدینه بعد» در منطقه مرکزی و نزدیک به حرم نبوی تخصیص داده شود.
*زایران ایرانی 5 روز در مدینه منوره حضور دارند بنابراین شرایطی فراهم آمده تا در عرض چند دقیقه و طی فاصله بسیار کوتاهی به حرم مطهر مشرف شوند.
*علیرغم اسکان کلیه حجاج ایرانی در منطقه مرکزی و اطراف حرم ، اما بدلیل قدیمی بودن هتل ها معمولا کیفیت هتل های مدینه نسبت به مکه مکرمه پایین تر است و قدمت آنها نیز بیشتر می باشد.
*دست اندرکاران اسکان سعی کرده اند با توجه به ظرفیت موجود هتل های مدینه و شرایط اسکان زایران، روند مناسبی را برای حضور زایران تدارک ببینند.
*زایران عزیز باید توجه کنند که اجاره هتل ها در رقابت با سایر کشورهای حاضر در موسم حج تمتع صورت می گیرد.
*دست اندرکاران اجرایی تمامی تلاش خود را برای رفاه حال زایران به منظور بهره مندی از فضای معنوی شهرهای مدینه و مکه انجام داده است.






اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.