یکشنبه, 18 شهریور 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

جزییاتی از اقدامات واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در موسم حج تمتع/ حمل و نقل ترددی و تاثیرات استفاده از خدمات نرم افزاری در عملیات

390
0
مسئول واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در موسم حج تمتع 1403 توضیحاتی را در خصوص اقدامات این واحد در عملیات حج تمتع امسال مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد یکی از بخش های بسیار مهم و حائز اهمیت در پیشبرد برنامه ریزی ها می باشد که بخشی از اقدامات مهم آن به پیش از موسم حج تمتع و بخشی به طول موسم بازمی گردد.
این واحد نیز همه ساله در پی نقاط قوت خود برآمده و با آسیب شناسی و رفع نقاط ضعف ، سعی کرده تا خدمات شایسته ای را به جهت بهبود روند فعالیت ها ارایه دهد تا در نهایت همه فعالیت ها منتج به رضایتمندی زایران شود.
آقای ملتمسی مسئول واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در حج تمتع 1403 گفت: بخشی از اقدامات سخت افزاری و بخشی دیگر نرم افزاری می باشد که در موسم حج تمتع سعی کردیم با همکاری همه نیروهای واحد ،به بهترین نحو خدمات شایسته ای را در حوزه های مرتبط اجرایی کنیم.
وی افزود: کمک به ارزیابی ها، احصا اطلاعات و آمار و ارایه آن به رییس ستاد، ارایه آمار روزانه در خصوص ورود و خروج ها و سایر خدمات، پشتیبانی نرم افزاری در حوزه های تغذیه و تدارکات، اسکان، طرح قربانی، سامانه کاروان ها، بازرسی و پشتیبانی نرم افزاری و رصد در حمل و نقل ترددی بخشی از اقدامات این واحد بوده است.
مسئول واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در موسم حج تمتع 1403 با اشاره به بهبود کیفیت خدمت رسانی در اپلیکیشن موبایلی حج و زیارت گفت: طی دو سال اخیر اهتمام به اپلیکیشن حج و زیارت مورد توجه بوده که امسال بخشی از اقدامات به ویژه حمل و نقل ترددی را روی آن نهایی کردیم.
وی افزود: با برنامه ریزی های دقیق واحد حمل و نقل ترددی به ویژه در برگزاری آموزش های میدانی و راهنمایی های نیروهای راهنما و تمامی افرادی که در این عملیات سهیم بودند توانستیم این حجم عظیم از جابجایی زایران با حمل و نقل ترددی را به نحو بسیار مطلوبی به سرانجام برسانیم.
ملتمسی با بیان اینکه تمامی عملیات حمل و نقل ترددی با کمک اپلیکیشن موبایلی حج و زیارت و با رصد دقیق صورت پذیرفت، گفت: با توجه به تجربیات سنوات قبل و از طرفی احصا مشکلات و نواقصی که در گذشته وجود داشت ، توانستیم به بهترین شکل ممکن از اپ موبایلی حج و زیارت برای نقل و انتقال بهره بگیریم .
وی تصریح کرد: رصد به صورت لحظه ای از اتاق مانیتورینگ و توسط کارشناسان انجام گرفت و با توجه به سرعت عمل صورت گرفته در این اپلیکیشن و همچنین هماهنگی همه نیروهای ترددی در این حوزه، شاهد کمترین مشکل در این عملیات حمل و نقل بودیم.
مسئول واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در موسم حج تمتع 1403 تاکید کرد: بنابر گزارش های دقیق همکاران در واحد ترددی و همچنین دقت عمل نیروهای واحد فناوری اطلاعات و رایانه ، توانستیم بسیاری از مشکلات اعم از تخلیه به موقع هتل ها براساس ساعت تعیین شده مطابق دستورالعمل، اعزام به مشاعر مقدسه، جلوگیری از گم شدن اتوبوس در مسیرها، رفع خرابی اتوبوس ، رسیدن به مقصد و .... را ثبت کنیم و تمامی اقدامات در این حوزه مطابق برنامه ریزی انجام گرفت.
وی افزود: بحمدالله در زمینه حمل و نقل ترددی مشکلی وجود نداشت و تمامی مراحل این عملیات به ویژه عملیات اعزام به عرفات به خوبی در اپلیکیشن حج و زیارت ثبت شد و رصد دقیق تاثیرات بسزایی را داشت .
ملتمسی درباره کاربرد اپلیکیشن موبایلی حج و زیارت در واحد راهنمایی و و امداد زایران در موسم حج تمتع به ویژه ایام تشریق گفت: همکاران واحد راهنمایان تواسنتند در موسم حج به ویژه ایام تشریق به خوبی زایران که نیاز به راهنمایی داشتند را هدایت نمایند.
وی افزود: کار جستجوی زایران با کمک اپلیکیشن موبایلی حج و زیارت به خوبی انجام گرفت و درصورت سهولت اقدامات راهنمایی موثر بوده است.
مسئول واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در موسم حج تمتع 1403در خصوص دیگر خدمات ارایه شده در اپلیکیشن موبایلی حج و زیارت گفت: مشاهده برنامه غذایی، نظر سنجی در خصوص وعده های غذایی یکی دیگر از اقدامات بود که در این اپ بدان توجه شد.
وی تصریح کرد: همچنین امسال موضوع نرم افزار طرح قربانی را به صورت آزمایشی مورد توجه قرار دادیم و در سنوات آتی از آن در اپ موبایلی حج و زیارت بهره برداری می کنیم که با این روش به سهولت کار قربانی و سپس انجام سایر اعمال زایران اهتمام شده است.
ملتمسی اظهار کرد: این نرم افزار نیز در قالب اپ موبایلی حج و زیارت تعریف می شود و بعد از انجام عمل ذبح ، فرایند آن به سرعت به مدیر کاروان اعلام می شود که مدیر نیز زایر را به سایر اعمال همانند حلق و ... هدایت می کند .
وی در خصوص دیگر اقدامات به ویژه در حوزه ارزیابی و نظارت و بازرسی گفت: این موضوع رو به صورت تحلیلی دنبال کرده ایم ؛ تمامی نظرات و انتقادات و پیشنهادات را رصد کرده و با ارایه تحلیل ، مبنای کارهای بازرسی بوده ایم.
مسئول واحد فناوری اطلاعات و رایانه ستاد در موسم حج تمتع 1403 از تمامی خدمات واحد متبوع خود در شهرهای مدینه و مکه طی موسم حج تمتع تشکر کرد و گفت: اقدامات در حوزه اپ موبایلی زیارت گوشه ای از خدمات شایان توجه بوده است که البته بسیاری کارهای دیگر نیز در موسم حج تمتع انجام گرفته است.
وی افزود: نوبت گیری برای روضه منوره نیز یکی دیگر از اقداماتی بود که نیروهای واحد با هماهنگی کاروان ها در مدینه منوره انجام می دادند .
ملتمسی در پایان تصریح کرد: امیدواریم خدمات ارایه شده منتج به افزایش رضایتمندی زایران در موسم حج تمتع باشد.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.