دوشنبه, 18 تیر 1403
جستجو
با رهروان حج 1403/

روند اعزام زایران ترانزیت چگونه انجام گرفت /چگونگی انتقال بار زایران به مقصد/نقش حمل و نقل بین شهری در حج امسال

2281
0
اعزام زایران ترانزیت به مدینه منوره، انتقال بار زایران و اعزام زایران از هتل به ایستگاه قطار بخشی از اقداماتی ست که به وسیله حمل و نقل برون شهری و ذیل نظر واحد نقل ترددی انجام می گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حمل و نقل بین شهری در حج تمتع امسال نیز نقش سازنده ای در راستای خدمت رسانی به زایران ایفا کرد و این روند تحت نظارت و راهبرد واحد نقل ترددی انجام گرفت.
آقای اکبر رضایی مسئول واحد حمل و نقل ترددی گفت: اعزام 17 هزار و 500 نفر زایر ترانزیت به مدینه منوره (زایرانی که ورود آنها به مدینه بوده و خروج آنها نیز بدلیل کوتاه تر شدن زمان سفر از مدینه بوده است) در 5 روز ابتدایی شروع پروازها یکی از اقدامات صورت گرفته بود که بحمدالله با برنامه ریزی و تدابیر ستاد و همراهی و همکاری همه نیروهای حمل و نقل ترددی به خوبی انجام پذیرفت.
وی افزود: انتقال بار این حجاج به مدینه و انتقال بار زایرانی که از فرودگاه جده به کشور بازمی گردند نیز بخش مهمی از کارکرد حمل و نقل برون شهری توسط نقل ترددی بوده است.
رضایی تصریح کرد: همچنین این واحد در جهت رزرواسیون بلیت قطار و همکاری برای الحاق کاروان جدید به افرادی که پرواز آنها جابجا شده است( جابحایی به دلیل مشکلات و درخواست زایر برای بازگشت به کشور ) نیز به خوبی انجام گرفت.
وی افزود: یکی از اقداماتی که برای اولین بار انجام گرفت برنامه ریزی برای تفکیک گذرنامه جهت خروج از مکه بود که به خوبی مورد توجه قرار گرفت که این اقدام در گذشته بگونه ای بود که باید مدیر به شرکت مطوفین مراجعه می کرد و این روند وقت مدیران را در برمی گرفت وهزینه هایی را بدنبال داشت.
وی در پایان بر توجه به دستوالعمل بار زایران که پیشتر منتشر شده و به مدیران نیز ابلاغ گردیده تاکید کرد و گفت: زایران عزیز تمامی قوانین و بندهای این دستورالعمل به ویژه در خصوص مایعات در چمدان ها را توجه نمایند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.