یکشنبه, 18 شهریور 1403
جستجو

حضور مسئولان حوزه حج و زیارت بر سر مزار شهید امیرعبداللهیان

225
0
مسئولان حوزه حج و زیارت بر سر مزار شهید حسین امیرعبداللهیان حاضر شدند و با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره وزیر خارجه فقید کشورمان را گرامی داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری ؛ سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به همراه شماری از معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان بر مزار شهید «حسین امیرعبداللهیان» در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافتند و به مقام شامخ این شهید، ادای احترام کردند.
در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حاج اسماعیل شادالویی قاری ممتاز کشورمان و مداحی و ذکر مصیبت ذاکر اهل بیت حاج حمید رمضانپور همراه بود مسئولان و مدیران حوزه حج و زیارت به اتفاق جمعی از زائران این بارگاه منور ، با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره وزیر خارجه فقید کشورمان را گرامی داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر سر مزار شهید سیدمهدی موسوی، سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهید سید مهدی جلادتی که در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق به شهادت رسید و شهید وحید زمانی نیا از همراهان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که در جوار مزار وزیر خارجه شهید به خاک سپرده شده اند، حضور یافتند و ادای احترام کردند.
بر اساس این گزارش، مسئولان حوزه حج و زیارت همچنین پس از زیارت بارگاه سید الکریم با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دیدار و گفتگو کردند.
در این ملاقات تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) به برگزاری موفق حج و ابراز رضایت حجاج اشاره کرد و خدمتگزاری به حجاج را فرصتی مغتنم دانست.
وی با اشاره به اینکه علی رغم فشارهای کشورمیزبان حج امسال با موفقیت برگزارشد، تصریح کرد: حج بیرق و علم اسلام است و امسال کار بزرگی انجام شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم برگزاری موفق حج را حاصل تلاش همه خدمتگزاران در بخش های مختلف دانست و به برخی از ویژگی ها و مسایل حج امسال از جمله گرمای شدید حدود 50 درجه درموسم حج بویژه ایام تشریق، کاهش بیش از 35 درصدی جانباختگان ایرانی نسبت به حج گذشته با تلاش مرکز پزشکی حج و زیارت و خدمتگزاران و عوامل اجرایی، کاهش بدنه کارگزاری نسبت به حجاج و اعزام 7 کاروان بیشتر نسبت به حج سال 1398 و برگزاری موفق مراسم برائت از مشرکین در تمام چادرهای ایرانی در صحرای عرفات با تدابیر اندیشیده شده و تنگناهای امنیتی کشور میزبان اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: استفاده از قطار سریع السیر حرمین برای انتقال زائران مدینه قبل و مدینه بعد بین مدینه و مکه و استفاده از چتر توسط زائران در مسیر رمی جمرات از ابتکارات حج امسال بود که رضایمتندی زائران راهم در پی داشت.
وی همچینین به گلایه مندی شماری از زائران از وضعیت تنگنا در منا و برخی پیشنهادات ارائه شده به کشور میزبان در راستای ارائه خدمات بهتر به حجاج کشورمان در سرزمین منا اشاره و ابراز امیداوری کرد که کشور میزبان این طرح ها را استفاده کند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.