ﺳﻪشنبه, 27 شهریور 1403
جستجو

بیشترین درخواست راهنمایی زوار مربوط به چیست ؟/راهکاری مناسب برای دریافت خدمات مطلوب

262
0
واحد راهنمایی امور زایران و گمشدگان در کشور عراق به صورت شبانه روزی به زوار الحسین خدمت رسانی می کنند که این گوشه ای از خدمات سازمان حج وزیارت می باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛با افزایش آمار عزیمت زائران به شهرهتای زیارتی عراق و فعالیت شبانه روزی واحد راهنمایی امور زائران و گمشدگان سازمان حج و زیارت ،خدمات شایسته‌ای به زائران اربعین حسینی صورت گرفته است.
سازمان حج و زیارت که وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام را بر عهده دارد به غیر از نام نویسی متقاضیان در سامانه سماح ،کار نظارت بر بیمه و راهنمایی زائران و گمشدگان را در دست دارد که در این میان یک هزار نفر از خادمان افتخاری در حال حاضر در شهرهای زیارتی عراق و مرزهای ششگانه مشغول به فعالیت هستند.
اما در طی روزهای گذشته که فعالیت واحد راهنمایی زائران و امور گمشدگان آغاز شده، بیشترین درخواست زائران مربوط به ادرس‌های حرم و اماکن مذهبی ،اسکان مواکب ،محل توزیع غذا و نوشیدنی ،خدمات بهداشتی، تهیه بلیط و ترمینال و گاراژ‌ها ،راهنمایی بازگشت به مرزهای کشور ،نیاز به خدمات ارتباطی و تماس،ادرس بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها ،ادرس مکان‌های شهری از قبیل هتل‌ها خیابان‌ها و عمودها، آدرس صرافی و غیره بوده است.
بیشترین خدمات راهنمایی مربوط به راهنمایی بازگشت به مرزهای کشور محل غذا و نوشیدنی و اسکان و مواکب بوده است .
همچنین از آغاز حضور زائران در شهرهای زیارتی عراق و با توجه به اینکه همه مواکب به طور کامل پخت غذا را اغاز نکرده‌اند سازمان حج و زیارت همچون سنوات گذشته فقط طبخ غذا را انجام می‌دهد تا برای زائرانی که زودتر به عتبات مشرف شده‌اند غذای کافی تهیه و توزیع شود. بنابراین سازمان حج و زیارت از ظرفیت خود برای پخت غذا در آشپزخانه‌های شهر نجف و کربلا استفاده می‌کنند.
طی روزهای گذشته و تا پایان روز ۲۵ ماه مرداد ۱۳۲ هزار پرس غذا در شهر نجف و ۱۵۱ هزار پرس غذا در شهر کربلا در آشپزخانه‌های متعلق به سازمان حج و زیارت تهیه و در بین زائران توزیع شده است.
همچنین خادمان افتخاری تلاش ارزنده ای در جهت یافتن خانواده افراد گمشده نیز انجام داده اند که این مهم قوت قلبی برای زایران بوده است.
اما یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که طی روزهای گذشته نیز بدان تاکید شده است، نصب اپلیکیشن «همیار اربعین» سازمان حج و زیارت می‌باشد چرا که در این اپلیکیشن خدمات بسیار ارزنده همانند ادرس‌ها، لوکیشن‌ها ، اماکن مذهبی ،محل مواکب و خدمات آنها ، پیامک رایگان و ..... گنجانده شده است که بسیاری افراد می‌توانند نیازمندی‌های خود را در ایام اربعین حسینی مرتفع کنند.
بنابراین توصیه اکید می‌شود که زائران از خدمات این اپلیکیشن استفاده لازم را ببرند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.