پنجشنبه, 29 شهریور 1403
جستجو

لزوم انتقال تجربیات بازنشستگان حوزه حج و زیارت به نیروهای جوان

700
0

گردهمایی پیشکسوتان بازنشسته سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت تشکیل و برانتقال تجربیات گرانقدر این خادمان به نیروهای جوان تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، در ابتدای این گردهمایی که امروز سه شنبه (20 شهریور) با حضور بازنشستگان حوزه حج و زیارت برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنانی با بیان اینکه بازنشستگان سازمان حج و زیارت خاطرات زیبایی از خدمت رسانی به حجاج دارند، گفت: زائران سرزمین وحی و اعتاب مقدسه در عراق و سوریه ازخدمات ارزنده شما بازنشستگان بهره مند شده اند.
وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) مبنی برفعالیت سازنده در کارها به شاخص های حدیث "خَيرُ الاُمورِ ما سَهُلَتْ مَبادِئُهُ ، وحَسُنَتْ خَواتِمُهُ ، وحُمِدَتْ عواقِبُهُ" اشاره کرد و گفت: کارهای اداری مختلفی در کشور انجام می شود اما هیچ کدام به اندازه خدمت به حجاج سرزمین وحی و اعتاب مقدسه تا این حد با صفا، صمیمیت و رضایتمندی همراه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه سختی های خدمت در حوزه حج و زیارت هم شیرین است، تصریح کرد: مدیران و کارگزاران حج با همه سختی ها ایام تشریق را سپری می نمایند ولی بازهم تمایل دارند تا در سالهای بعد مشرف شوند و به خدمت رسانی بپردازند، این همان ارزشمندی فعالیت و کار است؛ این عشق به خدمت برای زائران را خداوند در دلها متجلی می کند و باید قدردان آن بود.
وی افزود: در ایام بازنشستگی نیز بسیاری از افراد بعد از فراغ از کار و فعالیت ، ارتباطی با همکاران و دوستان ندارند اما در کانون بازنشستگان و در میان کارکنان حج و زیارت این موضوع متفاوت است و شاهد ارتباط مستمر این عزیزان هستیم و کمتر فردی را شاهدیم که فاصله گرفته باشد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: همگرایی و مودت در میان شما عزیزان ستودنی است و باید قدر این لحظات را بدانید.
وی تصریح کرد: اقدامات و خدمات شما در طول عمر کاری ، دعای خیر بسیاری را بدنبال داشته و افراد بسیاری که شما به آنها خدمت کرده اید ، اکنون نیز با ذکر خاطره های حج ، شما را یاد و دعا می کنند واین عاقبت بخیری را برای خود ذخیره کرده اید.
حجت الاسلام المسلمین نواب تاکید کرد: بازنشستگان حوزه حج و زیارت تجارب ارزنده خود را تدوین و مکتوب نمایند و آن را به نیروهای جوان منتقل کنند.
آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این گردهمایی با تکریم از بازنشستگان و پیشکسوتان حوزه حج زیارت گفت: احترام به بزرگتر را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و قدردان زحمات و تلاش های شما در سالهای حضورتان هستیم.
وی افزود: شما بازنشستگان با تجربه و دانش خود، حج و زیارت را به این مقطع رسانده اید و ما پرچمی را که مرهون تلاش های شما است ، بدست گرفته ایم و به زائران عزیز خدمت می کنیم.
آقای حسینی تصریح کرد: تلاش کرده ایم از تجارب ، دانش و توانایی شما عزیزان استفاده نماییم و بی شک این تجربیات ارزشمند را مورد توجه قرار می دهیم.
وی نیز بر لزوم بهره مندی از دانش و تجربه بازنشستگان حوزه حج و زیارت در راستای ارتقای خدمت رسانی به حجاج تاکید کرد.
بر پایه این گزارش، در این گردهمایی که چند تن از معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری هم حضور داشتند آقای حمزه ای رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان حج و زیارت گزارشی از اقدامات و برنامه های این کانون در بخش های مختلف ارائه کرد و از خدمات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت به جهت توجه و تکریم بازنشستگان قدردانی نمود.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.