جمعه, 30 شهریور 1403
جستجو

توصیه های سرپرست حجاج ایرانی به نخستین گروه خادمان فرهنگی سفرهای عمره

66
0
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در توصیه های خود به نخستین گروه ازنیروهای اعزامی و خادمان فرهنگی سفرهای عمره برضرورت اخلاص در عمل و کار برای خدا تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در جمع نخستین گروه از نیروهای اعزامی و خادمان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری که بعد از سالها وقفه عازم سرزمین وحی می شوند سخن میگفت، افزود: خادمان زائران از برگزاری عمره در دهه های هفتاد، هشتاد و نود تجربیات خوبی دارند و باید تلاش کنیم در مسیر خدمتگزاری به زائران سرزمین وحی از این تجربیات به صورت بهینه استفاده شود.

وی از اینکه بعد از حدود ده سال زمینه سفر عمره گزاران ایرانی همچون گذشته به بیت الله الحرام فراهم آمده است ابراز خرسندی کرد و از حاضران خواست که فرصت ارزشمند سفر عمره را توفیق و عنایت خداوند به حساب آورند و توجه داشته باشند که دهها میلیون نفر آرزو دارند که بتوانند در سرزمین وحی خادم زائران خانه خدا باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: کاری را که بعهده گرفته اید برای کسب رضای خدا انجام دهید ، این سرمایه ای است که حتی گذشتگان شما نیز فردای قیامت از آن بهره مند می شوند.

وی افزود: امام علی (ع) در این رابطه می فرمایند:"فی الإخْلاصِ یَکونُ الخَلاصُ - رهایى و نجات در اخلاص است " .

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با استناد به روایات لزوم نظم و انضباط در کارها را یادآور شد و تاکید کرد: تواضع داشته باشید و به زائر احترام بگذارید و به نوعی او را زمینه توفیق تشرف خود بدانید همانطور که امام علی(ع) می فرمایند که "أشْرَفُ الخَلائقِ التّواضُعُ– شریف ترین خویها تواضع و فروتنى است".

وی با بیان اینکه تواضع محبت ایجاد می کند و کارها با نظم پیش می رود، افزود: هرکجا مسئولیت و اختیاری مطرح است انسان فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به حاضران توصیه کرد که با زائران با خوش رویی برخورد و رفتار نمایند و سیره پیامبر اکرم(ص) را که پرهیز از تندخویی و بیان تند بود ، الگو قرار دهند.

وی خوب صحبت کردن را یک هنر توصیف کرد و ادامه داد: انسان باید تلاش کند تا بهترین و زیباترین واژه ها را که در تعامل اجتماعی بسیار موثر است، بکار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب سپس بر رعایت عدل و انصاف در برخوردها ، مردم داری و پرهیز از زیرپا گذاردن حق تاکید کرد و گفت: تلاش کنید در این سفر ابتکار و خلاقیت از خود نشان دهید و برنامه بهتری را برای آیندگان رقم زنید و آن را در سرزمین وحی از خود به یادگار بجای گذارید .

وی افزود: دوستان، آشنایان، نزدیکان ، علما و ... را در انجام اعمال و کار خیری که خداوند توفیق آن را برای شما فراهم کرده است، شریک کنید .

این گزارش حاکیست ، در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و محمد حسین خوشنویس معاون توسعه مدیریت و منابع بعثه مقام معظم رهبری در سخنانی بر لزوم توجه به شرح وظایف در ماموریت محوله ، هم افزایی ، هماهنگی و تعامل در انجام کارها ، رعایت سلسله مراتب و قوانین کشور میزبان و انتقال تجربیات به نیروهای جایگزین تاکید و تصریح کردند که نواقص و کاستی ها شناسایی و برای رفع آنها راهکار و پیشنهادهایی ارائه گردد که از نتیجه آن زائران بهره مند شوند.

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.