پنجشنبه, 29 شهریور 1403
جستجو
در آیین بدرقه زایران عمره مطرح شد؛

توصیه های رییس سازمان حج و زیارت به زایران عمره مفرده ۱۴۰۳

15460
0
رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به اعزام زایران عمره مفرده، توصیه هایی را در خصوص بهره مندی معنوی و همچنین رعایت قوانین کشور میزبان مطرح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت ؛ آقای سید عباس حسینی صبح چهارشنبه ۲۸شهریور در آیین بدرقه زایران عمره مفرده حج ۱۴۰۳ در ترمینال سلام ضمن تبریک ایام ولادت نبی اکرم (ص) امام صادق (ع) و هفته وحدت، یاد و خاطره تمامی شهدا و دلاورمردان و همچنین شهدای منا را در آستانه هفته دفاع مقدس و سالگرد عروج شهدای منا را گرامی دانست.
وی با بیان اینکه ۱۷ وزارتخانه ، نهاد و دستگاه مختلف در کشور برای خدمت رسانی به زایران با سازمان حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری همکاری دارند گفت :از همه این دست اندرکاران و همچنین همراهی و همکاری دستگاه‌های کشور میزبان به ویژه وزیر حج و عمره عربستان تقدیر می کنیم .
رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه تمامی امکانات اجرایی اعم از حمل و نقل ، اسکان، تغذیه و تدارکات و ... برای زایران عمره فراهم آمده است گفت: خدا را شاکریم که افتخار خادمی زایران عزیز نصیب ما شده و در این راستا تمامی امکانات اجرایی برای خدمت رسانی مطلوب مهیا گشته است.
حسینی تصریح کرد :دو نکته مهم وجود دارد که زایران عمره مفرده باید بدان توجه داشته باشند ؛ نخست بهره مندی از فضای موجود در سرزمین وحی است که عزیزان می بایست قدر لحظه لحظه حضور در مدینه منوره و مکه مکرمه را بدانند و از آن استفاده نمایند چه بسا افرادی که فقط یکبار بدین سفر مشرف می شوند .
وی افزود : نکته دیگر اهتمام و احترام به قوانین کشور میزبان می باشد که زایران عزیز می بایست آن را مدنظر قرار دهند زیرا به مثابه نمایندگان و سفیران مردم کشورمان محسوب می شوند و نمادی از فرهنگ و انقلاب ایران اسلامی می باشند.
حسینی با اشاره به تقارن اعزام کاروان‌های عمره با ماه ربیع الاول، هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم گفت: سعی کردیم نخستین پرواز نیز نماد اتحاد و وحدت باشد و به همین منظور کاروان‌هایی از اهل سنت و اهل تشیع در کنار یکدیگر به شهر پیامبر اعزام می شوند .
گفتنی است ،اعزام زایران عمره مفرده ۱۴۰۳امروز ۲۸شهریورو با اعزام کاروان‌های استانهای کردستان و تهران از ترمینال سلام کلید خورد و حدود ۲۷۰ نفر از زایران عازم مدینه النبی شدند .
زایران عمره مفرده ۱۰روز را در سرزمین وحی حضور خواهند داشت و به اعمال عبادی می پردازند.
تمامی امکانات فرهنگی و اجرایی برای زایران کشورمان فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.