پنجشنبه, 29 شهریور 1403
جستجو

از تهران تا شهر پیامبر جانان /یک شبانه روز بیداری و یک عمر دلدادگی/تاریخ تشرف به وقت وحدت

857
0
وقتی صحبت از پیامبر مهربانی ها و جان جانان می شود همه یاد رحمانیت و مکارم اخلاق والا پیامدار تاریخ تحول بشریت می افتند و ناخودآگاه تصویری از شهر مدینه النبی و گنبد خضرا در ذهن نقش می بندد واینک در ایام میلادش کاروان های زایران ایرانی عمره 1403 رهسپار هستند.
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت؛ اهل تشیع یا اهل تسنن ، پیر یا جوان، زن یا مرد. فرقی ندارد از کدام شهر باشی یا با چه زبانی سخن بگویی مهم عشق است، عشق به پیامبر مهربانی ها .
این جملات را یکی از زایران کاروان استان تهران که برای عمره مفرده 1403 عازم عربستان است می گوید و با چشمانی بغض آلود می گوید: سالهاست که چشم انتظار چنین روزی هستیم و هر زمان از قاب شیشه ای تلویزیون تصویر مدینه را می بینیم اشک مان جاری می شود . هنوز باور ندارم که در حال اعزام به سرزمین وحی هستم و از شوق این سفر 24 ساعت است که خواب را به چشمان خود حرام کرده ام.
وی که در کنار دیگر زایران ایرانی از شهر کردستان در یک ردیف نشسته با مهربانی لیوان چایی را به پیرمرد مهربان کردستانی می دهد و سپس می گوید : فرقی ندارد اهل تسنن باشی یا تشیع، مهم وحدت است که می تواند زیر سایه عظمت پیامبر مهربانی ها شکل بگیرد و موجبات خوشنودی خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت را فراهم آورد.
مرد میانسالی که با کارت کاروان استان کردستان گوشه ای سالن مشغول گوش دادن به نوای کلیپ پخش شده در خصوص مدینه است هم با بغض می گوید: خدا را شاکریم که در روز میلاد حضرت رسول در مدینه هستیم ؛ در رویاهایم چنین روزی را تصور می کردم و حال این رویا در حال تحقق است.
وی به نمازخانه سالن فرودگاه می رود و همراه دوستش نماز شکر بجا می آورد و آرزو می کند این سفر مهم و تاثیرگذار نصیب همه ارزو مندان و عاشقان شود.
این زایر اهل کردستان می گوید: از تلاش هایی که برای برقراری این سفر شده سپاسگزاریم و از صمیم قلب برای خادمان آروزی سلامت و سعادت داریم ؛ امیدواریم شرایط لازم برای اعزام تعداد بیشتری از زایران فراهم شود.
غالب زایران از ترکیب صورت گرفته زایران اهل تشیع و تسنن در کنار هم ، ابراز رضایت کرده و این را نماد وحدت و اتحاد مسلمانان آنهم در ایام هفته وحدت و میلاد پیامبری مهربانی هاعنوان کردند.
آیین بدرقه زایران عمره مفرده 1403 روز 28 شهریور ماه با حضور نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت ، سفیر عربستان در ایران، مسئولان فرودگاهی و مسئولان انتظامی در ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام (ره) برگزار شد و بیش از 250 نفر زایران استانهای کردستان و تهران بعد از بدرقه و دعای خیر دست اندرکاران ، رهسپار سرزمین وحی شدند.
پرواز دیگر روز 28 شهریور از استان اصفهان صورت می پذیرد؛ برای اعزام های این دوره تاکنون 16 ایستگاه پروازی در نظر گرفته شده و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
زایرانی که این روزها عازم سرزمین وحی هستند بعد از حدود 10 سال رهسپار مدینه و مکه می شوند.
حدود 5 میلیون و 800 هزار نفر در نوبت اعزام قرار دارند که براساس اولویت های اعلامی در هر استان ، نام نویسی صورت و برنامه ریزی و اعزام انجام می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.