پنجشنبه, 29 شهریور 1403
جستجو

جزییات ورود کاروان زایران ایرانی عمره 1403 به مدینه النبی/ استقبال دست اندرکاران حج و زیارت از زایران

5922
0
همزمان با میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق (ع) و ایام هفته وحدت، کاروان زایران عمره مفرده 1403 پیش از ظهر روز چهارشنبه 28 شهریور با استقبال مقامات محلی وارد شهر مدینه منوره شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ 270 نفر از زایران ایرانی کاروان های استان های تهران و کردستان که صبح روز چهارشنبه 28 شهریور با بدرقه رسمی مسئولان حج و زیارت،سفیر عربستان در ایران و دست اندرکاران هواپیمایی، تهران را به مقصد مدینه ترک کرده بودند، پیش از ظهر امروز (به وقت محلی) وارد شهر پیامبر شدند.
این دو کاروان از زایران ایرانی که از کاروان های اهل سنت و تشیع محسوب می شوند به عنوان نخستین کاروان های زایران عمره مفرده در این دوره از سفرهای زیارتی عمره 1403 هستند و نمادی از وحدت و همدلی را در هفته وحدت به ظهور و بروز رساندند.
این دو کاروان به محض ورود با گل و شیرینی مورد استقبال دست اندرکاران حج و زیارت در ستاد مدینه منوره، مسئول دفتر نمایندگی سازمان در عربستان ، سرکنسول کشورمان در جده، نمایندگانی از وزارت حج و عمره و شرکت های مجری قرار گرفتند.
پس از این مراسم استقبال زایران ایرانی به هتل محل استقرار خود که در نزدیکی مسجدالنبی قرار دارد رهسپار شدند تا در ساعات حضور در این شهر ، فیوضات معنوی را کسب نمایند.
مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان با اشاره به مراسم معنوی و باشکوه استقبال از زایران ایرانی گفت : زایران از این حضور در شهر پیامبر و در چنین ایامی خرسند بودند.
وی افزود: پس از این مراسم به همراه سرکنسول کشورمان در جده ، دیداری با معاون وزیر حج در امور عمره در محل این وزارتخانه در مدینه منوره برگزار کردیم و در خصوص خدمات رسانی به زوار ایرانی به تبادل نظر پرداختیم.
گفتنی است که در این مرحله از اعزام ها زایران ایرانی تا 30 آذر ماه به سرزمین وحی مشرف می شوند ؛ مرحله دوم اعزام ها نیز از یک دی ماه تا پیش از حج تمتع می باشد که اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.
زایران ایرانی 10 روز را در سرزمین وحی حضور دارند که نیمی از آن در مکه و نیمی دیگر در مدینه می باشد.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.