معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بر ضرورت حضور نیروهای ستادی و اجرایی در میدان عملیات خدمت به زایران عتبات عالیات تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ جلسه توجیهی روسای ستاد و ناظران اعزامی در آبان ماه به عتبات عالیات عراق، با حضور معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت و مدیران کل پذیرش و اعزام عتبات و همچنین اسکان، تغذیه و تدارکات این معاونت و تنی چند از مسئولان سازمان حج و زیارت برگزار شد.
در این جلسه توجیهی آقای حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج وزیارت توصیه هایی را به روسای ستاد و ناظران تغذیه ، اسکان و حمل و نقل مطرح کرد و گفت: می بایست با راهبرد و برنامه ریزی خاص در این مسیر گام بردارید و ضمن داشتن شناخت مناسب نسبت به شرکت های مجری ، در خصوص سامانه جامع عتبات و تمامی ورودی و خروجی ها نیز اگاهی داشته باشید؛ ضمن اینکه پیگیری برای رفع دغدغه های زایران ضروری است.
به گفته معاون عتبات عالیات، ناظران و روسای ستاد در همه دوره های ماموریتی باید هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ حرفه ای آمادگی کامل داشته باشند تا انتظارات به خوبی برآورده شود.
وی بر حضور ناظران در میدان تاکید کرد و افزود: جای روسای ستاد و ناظران صرفا در پشت میزها نیست بلکه باید افراد در میدان عملیات حضور داشته باشند ؛ حضور مستمر در هتل ها در آشپزخانه ها در ترمینال اتوبوسرانی و شنیدن صدای زایران و پیگیری برای رفع دغدغه ها ضروری می باشد.
محمدی تاکید کرد:هرچقدر زمان حضور ناظران در میدان عملیات بیشتر از پشت میز نشستن باشد ، امور مربوطه با موفقیت بیشتری رفع و رجوع می شود بنابراین حضور پررنگ و کارگشا در میدان موجب تاثیرات مستقیم در کارها خواهد شد.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در اقدامات محوله گفت: عمدتا زایران عتبات با بسته های 7 روزه به عتبات اعزام می شوند و در هر کدام از شهرهای نجف و کربلا هر کدام 3 روز و کاظمین یک روز اقامت دارند بنابراین باید شرایط مناسبی به لحاظ اسکان و تغذیه و حمل و نقل فراهم آید تا زوار در فرصت اندک خود، دغدغه ای نداشته باشند.
محمدی تصریح کرد: وظیفه داریم تا در صورت مشاهده مشکل به صورت جدی و مستمر به دنبال رفع آن برآییم تا زایران در فرصت محدود، به خوبی از خدمات تعیین شده بهره مند شوند.
معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: نظارت ناظران و پیگیری ها باید ثمر بخش باشد و تنها به اعلام گزارش بسنده نگردد بلکه این نظارت ها باید منتج به رفع مشکل پیش آمده باشد.
وی با برشمردن شاخص هایی برای ناظران گفت: برنامه ریزی ، آگاهی نسبت به حوزه های عملیاتی ، حضور در میدان، تیزبینی برای شناسایی آسیب ها، سعه صدر ، جدیت در اقدامات، پیگیری تا زمان نتیجه بخشی و .....بسیار حائز اهمیت می باشد.
محمدی با بیان اینکه خدمات اجرایی در خور شان زایران حائز اهمیت می باشد گفت: رضایت زایران اولویت اقدامات ما محسوب می شود و این عزیزان باید احساس کنند که در صورت ارایه گزارش مشکلات، اراده لازم برای پیگیری و رفع آن در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد.
وی افزود: همه ما به صورت شرعا و قانونا در مقابل زایران وظیفه هایی داریم بنابراین با آمادگی کامل و همچنین هم افزایی میان خود، بهترین عملکرد ممکن را رقم بزنید.
محمدی تاکید کرد: شناسایی نقاط ضعف و قوت می تواند به آسیب شناسی در اقدامات مربوط به عتبات عالیات کمک کند و در این زمینه می توان به نقاط قوت توجه و بدنبال رفع نقاط ضعف باشیم.
در ادامه دیگر مسئولان سازمان حج و زیارت و همچنین دست اندرکاران معاونت عتبات عالیات به بیان نکات مهم وحائز اهمیت پرداختند.
این جلسه در دو نوبت برگزار شد و در نوبت بعدالظهر جلسه کارگاهی و آموزشی برگزار شد تا روسا و ناظرین با آمادگی کامل عازم ماموریت شوند.