یکشنبه, 07 اردیبهشت 1404
جستجو
رئیس سازمان حج و زیارت:

برای پیگیری حقوق حجاج با هیچ دستگاهی تعارف نداریم

224
0
علیرضا بیات خدمات لازم برای انجام یک سفر باکیفیت و همراه با آرامش زائران را مسئله‌ای چند وجهی دانست و تاکید کرد: الحمدالله تعامل خوبی با دستگاه‌های مرتبط با برگزاری عملیات حج داریم و همه پای کار هستند ولی با صراحت میگویم برای پیگیری حقوق حجاج با هیچ دستگاهی تعارف نداریم و در مسئله تاخیر پرواز‌ها که گلایه به حق زائران است با مجموعه هواپیمایی دغدغه‌ها را منتقل کردیم و امیدواریم با یک برنامه ریزی مناسب شاهد یک نظم قابل قبول در انجام پروازها باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ همایش آموزشی - توجیهی منطقه ای کارگزاران حج تمتع ۱۴۰۴ منطقه ۳ کشور (مازندران ،گلستان ، سمنان ، گیلان ) در شهر ساری برگزار گردید.

علیرضا بیات در این همایش با بیان اینکه کارگزاران بار سنگین خدمت رسانی را به دوش دارند گفت : سیاستگزاری و برنامه ریزی به عهده سازمان می باشد اما اجرا و تبیین اقدامات اجرایی توسط کارگزاران انجام می گیرد و آنها خادمانی هستند که در خط مقدم خدمت به زائر می باشند که ما در سازمان قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی مشکلات اجتناب ناپذیر رخ می‌دهد و باید برای آن راه حلی یافت گفت: یکی از همین مشکلات اینترنت در هتل ها می باشد که زائران در زمان تکمیل بودن هتل ها با کندی ترافیک مواجه می شوند و موجب آزرده خاطر شدن افراد می شود ؛ بنابراین تمام تلاش خود را برای حل چنین مشکلی به کار بسته ایم و انشالله در حج آتی شاهد مشکل ارتباطات برای زائران نباشیم.

بیات یکی دیگر از مشکلات مستمر در هتل ها را نحوه بهره برداری از آسانسور و عدم توازن آن با جمعیت موجود دانست و گفت: این مشکل هم به نوع هتل ها و سبک زندگی ما باز میگردد که برای این مهم نیز باید آموزش های لازم در کنار تبیین شرایط صورت پذیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که سالهای قبل موجب آزرده خاطر شدن حجاج می شد ، انتقال آب زمزم به ایران بود که توانستیم این مهم را حل کنیم و در زمان بازگشت به هر زائر حج تمتع یک بطری پنج لیتری آب زمزم تقدیم می شود و مسئله دیگر درخصوص محدودیت‌های منا و شرایط اسکان در این سرزمین است که باید تبیین لازم به جهت اشراف زائران بر واقعیت‌های موجود صورت پذیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در برنامه‌ریزی ها و فرایندها بدنبال رویکرد تحول گرایانه هستیم گفت: قطعا از قالب گذشته بیرون می آییم و موضوعات اجرایی را بروزرسانی خواهیم کرد؛ در این راستا افزایش مهارت و دانش نیز برای تمامی نیروهای خدمت رسان به حجاج ضروری است.

علیرضا بیات خدمات لازم برای انجام یک سفر باکیفیت و همراه با آرامش زائران را مسئله‌ای چند وجهی دانست و تاکید کرد: الحمدالله تعامل خوبی با دستگاه‌های مرتبط با برگزاری عملیات حج داریم و همه پای کار هستند ولی با صراحت میگویم برای پیگیری حقوق حجاج با هیچ دستگاهی تعارف نداریم و در مسئله تاخیر پرواز‌ها که گلایه به حق زائران است با مجموعه هواپیمایی دغدغه‌ها را منتقل کردیم و امیدواریم با یک برنامه ریزی مناسب شاهد یک نظم قابل قبول در انجام پروازها باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان حج وزیارت نیز در این همایش با اشاره به وجود منشور اخلاقی برای کارگزاران حج تاکید کرد: ضروریست همه دست اندرکاران اعم از عوامل کاروان و مجموعه ها به این مهم دقت عمل داشته باشند، ضمن اینکه در عملکرد خود براساس کتابچه شرح وظایف و مطابق برنامه حرکت نمایند.

محمدی در ادامه افزود: غالب زائران ما افرادی هستند که شاید برای نخستین بار است که به سفر حج مشرف می‌شوند بنابراین بهترین خدمت و ماندگارترین عملکرد را از خود به جای بگذارید و امسال با دستور ریاست سازمان حج و زیارت و بعد از چند سال توقف حضور دستیار خانم، در کاروان های بالای ۱۶۵ نفر از دستیار بانوان استفاده خواهیم کرد که این افراد نیز با مصاحبه و بعد از آموزش فعال می شوند.

اکبر رضایی معاون حج و عمره، هادی جلالی مدیرکل ارزشیابی و حقوقی سازمان حج وزیارت ، جهروتی زاده مدیرکل حراست سازمان ، یاسر نباتی مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر امور کارگزاران نیز در این همایش به تبیین اقدامات اساسی برای حج تمتع ۱۴۰۴ پرداخته و نکات ضروری پیرامون بایدها و نبایدها را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.